روش های ساده برای درمان جوش های چرکی
نوشته شده توسط : زیبالون

برخی از راهکارهای بسیار ساده وجود دارد که با کمترین هزینه می توانید آنها را اجرا کنید. این روش ها به درمان جوش های چرکی روی صورت شما کمک می کنند. قطعاً روش‌هایی که در این بخش به آنها اشاره می کنیم مورد تایید پزشکان و متخصصان پوست قرار دارد.

برای درمان جوش چرکی روی صورت سعی کنید صورت خود را با آب گرم یا یک دستمال مرطوب تمیز کنید. صورت خود را در روز حداقل دو بار تمیز کنید تا آلودگی هایی که داخل منافذ پوست مسدود شده‌اند خارج شوند. برای درمان جوش صورت حتماً از یک ماسک طبیعی حاوی مواد مرطوب کننده و مغذی استفاده کنید. استفاده از ماسک آلوئه ورا توصیه می شود.

برای درمان جوش های چرکی صورت، استفاده از ماسک صورت، پاک کننده های ملایم و لایه بردارهای ملایم که حاوی اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک یا اسید آلفا هیدروکسی باشند، بهترین گزینه محسوب می شود. این ترکیبات، لایه های اضافی روی پوست را از بین می برند و نقش ترمیم کنندگی هم ایفا می‌کند.

از آنجایی که جوش صورت می تواند در اثر فعالیت های باکتریایی روی پوست ایجاد شود، با یک پاک کننده ملایم و خاصیت ضد باکتریایی، پوست صورت را شستشو دهید. این پاک کننده ها حاوی مواد شیمیایی هستند، بنابراین برای درمان جوش های چرکی طبق نسخه پزشک از آن استفاده کنید. درمان جوش های چرکی شاید در برخی شرایط نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک ها داشته باشد. قطعاً در دوره درمان جوش صورت باید سبک زندگی و تغذیه خود را کنترل کنید و از مصرف مواد حساسیت زا به شدت خودداری نمایید.

سعی کنید تمام مراحل درمان جوش صورت را زیر نظر پزشک دنبال کنید. برخی از پزشکان در شرایط شدیدتر و وخیم تر تشخیص می دهند که از روش های لیزر درمانی برای درمان جوش صورت استفاده کنند. این موارد هم بسیار توصیه شده است و تقریباً به عنوان آخرین گزینه ها به آن نگاه می‌شود.





:: برچسب‌ها: درمان فوری جوش صورت , درمان جوش چرکی ,
:: بازدید از این مطلب : 478
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: